Απόσυρση και Αναβάθμιση Ταμειακών

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ στις 28 Ιουνίου 2021:
Σταδιακά από τον Σεπτέμβριο 2021, ξεκινά η υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στο myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ.

  • ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στις 24/01/2020 δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Κυβέρνησης, η απόφαση Α. 1011 "Απόσυρση από την χρήση μοντέλων Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ), σύμφωνα με την οποία, οι κάτοχοι ορισμένων τύπων ΦΗΜ με αριθμό έγκρισης εως και 13/11/2013,
υποχρεούνται να δηλώσουν παύση λειτουργίας.
Mπορείτε να δείτε αν η ταμειακή σας είναι στη λίστα με τις ταμειακές για απόσυρση πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:




 


Επιπλέον μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά όλη την απόφαση εδώ: ΦΕΚ Α.1011.

  • ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ

Σύμφωνα με την απόφαση ΦΕΚ Α.1024 "Συμπληρωματικές τεχνικές προδιαγραφές πρωτοκόλλου επικοινωνίας και κρυπτογράφησης για την διαβίβαση δεδομένων στο πληροφοριακό σύστημα των ΦΗΜ" όλες οι ταμειακές (που δεν είναι προς απόσυρση)υποχρεωτικά πρέπει να αναβαθμιστούν,
ώστε να γίνει η σύνδεση και διαβίβαση δεδομένων στο πληροφοριακό σύστημα της εφορίας.

  • ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:

Από 1/9/2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 .

Από 1/10/2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
• βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
• το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.

-Από 1/11/2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022.
Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ

1) Επικοινωνείτε μαζί μας έχοντας τον Αριθμό μητρώου της ΦΤΜ σας (αναγράφεται πάνω στην ταμειακή και σε οποιαδήποτε απόδειξη)καθώς και τον κλειδάριθμο/AES Key της, τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε επικοινωνώντας με τον λογιστή σας ή μέσα από το site της ΑΑΔΕ.

Οδηγίες για την απόκτηση του AES Key από ΑΑΔΕ:
Μπαίνετε στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www1.gsis.gr/tameiakes/myweb/esend.php
Πατάτε στην καρτέλα Επιχειρήσεις που βρίσκεται στο αριστερό μέρος της οθόνης.
Εισάγετε τα στοιχεία εισόδου σας για το TaxisNet.
Στη πρώτη παράγραφο, κάτω από τις Ρυθμίσεις πατάτε στο ΕΑΦΔΣΣ και Ταμειακές.
Στη σελίδα που θα ανοίξει εμφανίζονται όλες οι ταμειακές που ανήκουν στο συγκεκριμένο ΑΦΜ.
Για να αντιγράψετε το AES Key πατάτε με αριστερό κλικ, και επιλέγετε την τρίτη επιλογή: Κλειδί AES.
Κάνετε copy και paste μέσα σε ένα αρχείο txt, το οποίο αποθηκεύετε και μας στέλνετε
ή κάνετε απευθείας paste μέσα στο μήνυμα σας. (Για να δημιουργήσετε txt, κάνετε δεξί κλικ σε ένα οποιοδήποτε κενό σημείο στην επιφάνεια εργασίας, και επιλέγετε δημιουργία - αρχείο κειμένου)
Η αποστολή του αριθμού μητρώου και του AES Key μπορεί να γίνει με email στο info@pandem.gr ή μέσω viber στο 6946190504.

Προσοχή: Για την αποστολή του AES KEY, παρακαλώ αποστέλλετε τον κλειδάριθμο σε μορφή κειμένου/txt.
(όχι σε μορφή png, jpg και όχι εικόνα σε μορφή pdf)


2) Έπειτα, κατόπιν ραντεβού, αναβαθμίζουμε την ταμειακή ώστε να είναι έτοιμη για σύνδεση.

Κυρώσεις: Η μη τήρηση των διατάξεων της παρούσας απόφασης συνιστά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 54 του ν. 4174/2013.